2017. okt 05.

A világ legfinomabb kiflije

írta: Csodanyu
A világ legfinomabb kiflije

Napok óta meg akartam sütni ezt a kiflit, de egy 15 hónapossal ember tervez... Mazsola pedig kitalál valami mást. Ma reggel viszont már tudtam, hogy meg fogom csinálni. A hűtő majdnem üres, csak azok a dolgok vannak benne, amit a kiflihez megvettem már múlt héten. Van még itthon tojás, de a rántottából elegem van, Bencének pedig mostanában csökkentettem a tojás mennyiséget, mert úgy látom, attól vannak kiütései.
20171004_094108.jpgA recept már régen megvan, mert korábban is megsütöttem már ezt a kiflit. Egyszerű és nagyon finom. Igaz, van benne tej, de gondoltam, ennyitől nem lesz baj, hiszen bolti kenyeret szoktunk enni. Neki is látok, amíg Bence a nappaliban játszik.

Hozzávalók:

  • 35 dkg liszt
  • 2.5 dl tej
  • 2.5 dkg friss élesztő
  • 2.5 dkg olvasztott vaj
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 teáskanál só

+ 1-2 evőkanál tej a kenéshez

 Elkészítés:

Az élesztőt felfuttatom a meleg, cukrozott tejben. A lisztet, sót és az olvasztott vajat az élesztős tejjel keverőtálba öntöm és a robotgép dagasztószárával pár perc alatt készre dagasztom.

Mikor a tészta kész, két részre osztom, kinyújtom. A kinyújtott tésztát 4 részre vágom, lesz 4 háromszögem és ezt is kinyújtom, amilyen vékonyra csak tudom.
20171004_085332.jpgEzután a szélesebb résznél kezdve feltekerem, kifli alakúra formázom és sütőpapírral borított tepsibe teszem. A fotón jól látszik, hogy az én tepsim kicsit kisebb, mint kellene, illetve lehetett volna kicsit kevésbé szélesre nyújtani a kiflit, akkor jó kis tömzsi darabok születtek volna.
20171004_091507.jpgA tetejét megkenem tejjel. Erre a mozzanatra gyerekmunkást is alkalmazhatok, ha úgy tartja kedvem. :D
20171004_092657.jpgBekapcsolom a sütőt, 200-210 fokra állítom. Ezután alulra berakok egy vízzel töltött tepsit, ez a páratartalom miatt kell és rögtön be is rakom a kiflis tepsit is, a kifliknek elég addig kelniük, amíg a sütő felmelegszik. Színről jól látszik, mikor jó, de kb. 15 perc alatt megsül.
20171004_092912.jpgAmíg a kifli sül, van idő pelenkát cserélni, a pocakomra ülve, kacagva gyí paci paripázni (mindezeket természetesen csak Bencének engedem :D) és amint ezzel megvagyunk, már kész is a reggeli. Bencének vajjal és sült tojás sárgájával adtam, én tükörtojást sütöttem hozzá.

A kifli szuper, különösen melegen. A végeredményt tekintve sajnos azt kell mondanom, keresek egy tejmentes változatot, mert úgy tűnik, Bence még nem nőtte ki a tejfehérje érzékenységét...

Szólj hozzá

reggeli kifli anyaság sütés tejfehérje