2017. dec 05.

Paleo amerikai palacsinta

írta: Csodanyu
Paleo amerikai palacsinta

Ha csak rajtam múlik, képes vagyok hetekig rántottát vagy bundás kenyeret reggelizni. Ez utóbbit egy időre elhagytuk, úgyhogy ki kellett találnom valami olyat, amit ehetek és nem kolbászos-hagymás. Korábban végig csináltam egy 3 hetes paleo diétát (folytatnom kellett volna...), így volt itthon néhány alapanyag. Körülnéztem a szekrényben és a palacsinta mellett döntöttem. Korábban még sosem csináltam paleo amerikai palacsintát, de találtam egy egész jónak tűnő receptet a nosalty.hu-n.20171123_095457.jpg

Hozzávalók:

  • 2,5 dl kókusztej (a sűrű fajta, nem az a híg lötty)
  • 0,5 bögre kókuszliszt
  • 4 tojás
  • 1 ek méz (én eritritet tettem bele méz helyett, csak úgy találomra szórtam bele valamennyit)
  • 1 csipet só
  • 1 teáskanál sütőpor

Elkészítés:

A tojásokat egy tálba ütjük, felverjük. Hozzáöntjük a kókusztejet és az eritritet. Egy másik tálban összekeverjük a száraz összetevőket és mindent összeöntünk. Csomómentesre keverjük. Serpenyőben egy kis kókuszzsírt felolvasztunk és evőkanállal kis halmokat borítunk bele és kicsit szétterítjük. Mikor már kicsit megsült az egyik oldala, megfordítjuk, kicsit lapítgatjuk a fakanállal és akkor már jól felveszi végleges, amerikai palacsinta formáját.

Ebből a mennyiségből 8-10 db palacsinta jön ki. Én saját készítésű cukormentes eperlekvárral tálaltam.

Az igazat megvallva Bence nem volt oda érte. Cukros dolgokat még nem eszik, de az eper lekvár - úgy tűnt - így is kicsit savanyú lett neki. Azért 1-2 db-ot elnyammogott belőle. Szerintem jó kis recept, diétás és finom.

Szólj hozzá

reggeli palacsinta paleo amerikai palacsinta paleo reggeli paleo amerikai palacsinta egeszseges reggeli