2018. már 04.

Hold homok házilag

írta: Csodanyu
Hold homok házilag

Egyik nap megakadt a szemem egy bejegyzésen, amiben hold homokot készítettek házilag. Van kinetikus homokunk, viszont elég hamar kiszárad, gondoltam, kipróbáljuk, milyen, ha mi készítjük el. Azt mondják, ezt imádni fogom.img_1321.JPGHozzávalók:

  • 4 csésze kukoricakeményítő
  • 1 csésze olvasztott kókuszolaj
  • ételfesték (elhagyható)

Nem túl bonyolult az összeállítása. A kókuszolajban elkeverjük az ételfestéket, majd hozzáöntjük a kukoricakeményítőhöz. Keverjük-gyúrjuk. Játszunk. Ennyi.img_1295.JPG

img_1299.JPGElmondom, én mit tapasztaltam. Lehet, hogy el vagyok tévedve, én azt hittem, a hold homok és a kinetikus homok ugyanaz. Ez addig szuper, amíg nyomkodod, gyúrod, morzsolgatod, de amikor befejezted a mókát, a kezed tiszta zsír, a gyerekről és a ruhájáról nem is beszélve. Gondolom, a kókuszolajtól. Nekem sajnos figyelmetlen vásárlás miatt most egy kókusz-pálmaolaj keverékem volt, az is lehet, hogy ez lehet az ok, mert magában a kókuszolaj lehet, hogy jobban szilárdul, mint a pálmaolajjal keverve.img_1325.JPGFentieket a friss tapasztalat alapján írtam. Gondoltam, mielőtt befejezem a bejegyzést, azért megnézem, most milyen a cucc. Azt kell, hogy mondjam, jó, hogy nem borítottam be az egészet a kukába. Marha jól lehet formázni. Ezt mondjuk tegnap is tudtam, csináltam a gyereknek egy bálnát, ami sajnos 5 percig sem élt. :D Ma viszont nem zsíros hatása van a kezemen, hanem a keményítőtől olyan, mintha hintőport szórtam volna a tenyerembe, olyan selymes és csúszós, egész jó érzés.img_1315.JPGSzóval így utólag azt mondom, mégsem akkora hülyeség ez, a gyerekek pedig imádni fogják elkészíteni, mert jó móka morzsolni és gyúrni, látni, ahogy elkeveredik az ételfestékkel és saját színe alakul ki.img_1327.JPGPróbáljátok ki és írjátok meg a tapasztalatokat a Facebook poszt alatt.

Ha pedig mást is kipróbálnátok a gyerekekkel, itt találjátok egy korábbi bejegyzésemet a só-liszt gyurma receptjével: Kéz- és láblenyomat megörökítése

Szólj hozzá

kreatív játék hétvége diy babamama