2016. nov 29.

Karácsonyi ajtódísz, kopogtató

írta: Csodanyu
Karácsonyi ajtódísz, kopogtató

Hétvégén volt Advent első vasárnapja. Ilyenkor már nálam is elkezdődik a készülődés. Bár sokan ilyenkor már minden karácsonyi dekorációval készen vannak, nálam csak az adventi koszorú és a kopogtató szokott elkészülni.

Minden évben készítek karácsonyi ajtódíszt, ami többnyire egy koszorúalapból áll és azt díszítem fel. Idén azonban megláttam egy olyan ajtódíszt a Pinteresten, amit muszáj volt megcsinálnom. Azért, hogy más is könnyen elkészíthesse, a gyártás fázisait végig fotóztam.

img_8947_1_1.jpg

Először is a környéken összeszedtem mindenféle ágat, melyeket kézi fűrésszel méretre vágtam. Én egy kb. 40x40-es díszt képzeltem el, így ekkorára daraboltam a gallyaimat. Az inspirációs fotón nyírfa ágak voltak, de azt nem találtam, úgyhogy a saját szerzeményeket itt-ott fehérre fújtam, igaz, ez a végeredményen szinte nem is látszik.

img_8884_1.jpg

Az ágakból megcsinálom az egész "koszorú" alapját, dróttal rögzítem őket egymáshoz.

img_8889_1.jpg

Ezután az örökzöldeket rögzítem a kerethez. Célszerű mindezt olyan felületen csinálni, ahol nem gond, ha a hulladék fele (fenyőtű, tuja termés stb.) a földre megy. Én a konyha asztalon alkottam, úgyhogy az alatta lévő szőnyeget jó sokáig porszívózhattam.

img_8902_1.jpg

Az alábbi képen már látszik, hogy a zöld közé beraktam a fehérre fújt ágakat is. Az alapra került a zöld és erre rögzítettem a 2-2 újabb ágat. Amikor a zöld alap kész, jöhet a díszítés. Én előszedtem néhány régi karácsonyfadíszt, a csillagok és a karácsonyfa szódabikarbónás gyurmából készült. 

img_8907_1.jpg

És a végeredmény részletekben:

img_8932_1.jpg

img_8928.jpg

img_8926_1.jpg

img_8910_1.jpg

img_8908_1.jpg

        

Szólj hozzá

kreatív diy ajtódísz örökzöld karácsonyi készülődés kopogtató karácsonyi dekoráció Karácsony Advent szódabikarbónás gyurma karácsonyfadísz szódabikarbónából porcelángyurma